Property: 6 |
Cleaning: 1 |
Host: 2 |
Location: 7 |
Price/Quality: 4
| Breakfast: 4
Disappointed. We had agreed to leave our bags without entering a room that was not yet ready around 10:45 (we had also sent a message to communicate the train delay). We arrive at the building and on the doorbell and next to the gate, we find no sign of the b&b. We call 3 phone numbers to which no one answers. We wait and try again. I try to write a message and they reply after 40 minutes providing us with the surname to ring finally. A guy above us opens, hands us the key, and asks us to pay... only in cash because they don't have a card machine. Fortunately, we stayed only one night so cash was enough to pay... I wonder if we had stayed longer. Anyway, we return in the afternoon to enter the room. The photo that accompanied the room reservation does not match the one assigned, which looks extremely basic, bare, and small. The bathroom is at least clean and outside the room... but just him because, unfortunately, I can't attach the photos, under the bed, in the wardrobe, and on the armchair there are lots of dust bunnies and the sheets, although clean, are stained with yellow, I also have photos of this. There is not even a bedspread. Little privacy all afternoon. Having an external bathroom, every time we left the room we found someone sitting chatting two meters from our door. Decent breakfast... too bad the packaged pastries were expired halfway through last month, I also have photos of this. Honestly, paying 96€ per night is unacceptable considering the conditions of the room, as well as the fact that not getting a response from three phone numbers, having to wait 40 minutes outside with the luggage, and having to pay in cash without even receiving a receipt. \nI have stayed in other air-conditioned b&bs and hotels (and this one is not) even paying less, but the service has never been so poor. Too bad, it seemed very nice.
stayed from 09/22/2023 to 09/23/2023
The answer from the host:
Buongiorno signora Gallo,
leggo ora la Sua recensione e, sinceramente, il Suo giudizio mi pare un po’ distorto da un’incomprensione iniziale di cui ci siamo tutti ampiamente scusati.
Come Le è stato riferito, abbiamo effettivamente avuto un’emergenza quella mattina e non ci è stato possibile rispondere tempestivamente al telefono, cosa che può capitare e di cui chiediamo ancora venia. In ogni caso, l’attesa è stata di pochi minuti e le indicazioni sull’indirizzo erano state date verbalmente al momento della richiesta di prenotazione (la targa esterna non è obbligatoria), c’era infatti qualcuno in attesa per il check-in. Tutte le altre indicazioni sono sul sito, anche quelle sul saldo da fare in contanti (il pos, essendo un B&B tradizionale, non è obbligatorio). Anche per quel che riguarda la stanza è esattamente la stessa (con letto alla francese) unica differenza è che essendo freschissima di ristrutturazione e appena imbiancata abbiamo deciso di evitare quadri alle pareti e sostituire un armadio troppo ingombrante con uno nuovo e più adatto (minimal per scelta di arredo). Sorvolerei su quanto scritto riguardo la pulizia della stanza, anche volendo non ci sarebbe stato il tempo perché si formassero “batuffoli di polvere” perché, ripeto, fresca di ristrutturazione e pulita a fondo come il bagno che ammette di aver trovato pulito. La colazione è sempre abbondante e con prodotti freschi… Ultimo punto riguarda il costo che è di 90€ per due persone (6€ sono di tassa di soggiorno) e decisamente sotto la media bolognese per questo periodo. Le ricevute dell’eventuale saldo in contanti (tanti preferiscono pagare tutto anticipatamente) vengono sempre rilasciate quando richieste e Lei mi pare non l’abbia fatto.
Inoltre, la mancanza del condizionatore è una scelta ecologica…!! abbiamo in compenso pale a soffitto azionabili con telecomando in ogni ambiente, anche nella camera da voi occupata.
Siamo veramente dispiaciuti che un piccolo disguido iniziale abbia reso il suo soggiorno nella nostra struttura così poco piacevole! Spero non abbia un ricordo negativo della nostra città.
Cordiali saluti
Anna Maria